Krokodiller

Krokodiller

lørdag 2. oktober 2010

Mexico - Guadalajara

En maned i Turtlecamp med masse opplevelser er unnagjort! Nydelig ved stillehavskysten i maneskinn og masse stjerner.

Har fatt med meg flere nattpatruljer pa 4 hjulingen langs stranda ( 2.4 mils strekning) og sett de store skildpaddene komme opp for a legge egg ( 80 - 120 ). Vi graver dem opp og tar de med til campen for sa a grave dem ned igjen. Sorten heter Olive Ridley og den siste uken der fant vi mellom 10 - 16 reder hver natt!

Det er sa moro a se de sma bryte seg opp gjennom sanden etter klekkinga og se pa at de tar seg ned til havet og forsvinner i de svare bolgene.

Men na, altsa, er det eventyret over og det neste har begynt. Kom til Guadalajara sent torsdag kveld. Hyggelig mottakelse hos vertsfamilien som bestar av mor, far, en voksen sonn og hans kjareste og en datter pa 13, 2 kattepuser.

Fredag ble jeg tatt med til keramikkverkstedet og fikk info om hvordan ta meg fram i denne svare byen (5 mill) med buss og t-bane. Det er et stykke mellom vertsfam (som ble endret pga. at jeg kortet ned tiden i turtlecampen) og keramikkverkstedet sa jeg ma busse ca. 1/2 time.

Noe anderledes enn jeg hadde forestilt meg....de bruker caolinleire som stopes i former, torkes, brennes og dekoreres, glaseres..ikke dreieskive osv. som jeg har erfaring med fra ca. 30 ar siden...kanskje like bra.

De lager bla. servanter for eksport. Skal bli spennende a se hva jeg far prove meg pa.

Ellers skal jeg melde meg pa spanskkurs ---de gir privatundervisning pa prosjektkontoret...ikke darlig det, egen privatlarer, 60 timers intensivkurs. har ogsa lokalisert et sted de har spinning sa dette ser lovende ut.

Er ute i byen pa egen hand i dag, fatt tak i kart og noen engelske boker. Virker som det er masse spennende a se, gjore her sa jeg ser fram til 2.5 mnd her. Onsker alle en super host i Norge!

1 kommentar:

  1. Hei igjen!
    Høres ut som om du har hatt det bra i Turtlecamp, og at de neste månedenen blir minst like utfordrende og spennende.
    Morsomt å høre hvordan du har det, har hørt på nyhetene om skikkelig uvær i Mexico, men det var sikkert på en annen kant av landet.
    Her hjemme er det HØST - det blåser kraftig.
    Mvh Ingunn

    SvarSlett