Krokodiller

Krokodiller

torsdag 2. desember 2010

Mexico, Guadalajara

Me han robado!  Det betyr, jeg er blitt ranet. Blant alle de fantastiske opplevelsene skjedde det altsa en litt ekkel....slappet av pa en benk i parken like ved der jeg bor, veska ved siden av meg og en bok i handa...to unge gutter kommer bort og spor om jeg har en royk a avse..gir dem..de fumler med a tenne pa og vips grep den ene veska mi og de sprang..jeg opp og skrek, stopp, stopp.sprang etter, men hadde ikke snoret pa a ta dem igjen. En mann og sonnen hans sa opptrinnet og kom bort og ville hjelpe meg med a ringe politiet...sonnen trodde han visste hvem det var og lop av sted for a se om han kunne se hvor de ble av. Mens mannen var i ferd med a ringe politiet kom en annen mann og sonnen med veska mi! De hadde funnet den pa gaten. Pengene , ca. 500 kr, og mobiltlf. manglet, men ellers var bankkortet, fotoapparatet og alle Mexicobildene der. Hadde med cd,ene i veska.....heldigvis.

Ellers nyter jeg dagene til fulle. Godt og varmt fortsatt ca. 25 pluss og sol dagen lang. Koselig i verkstedet, har malt en god del kopper og mange bilder, sma og store pa flisene. I dag kom det en ny frivillig som skal vare i verkstedet , fra Usa, 29 ar sa da blir det litt mer selskap den siste uka. Veldig hyggelige de andre to som jobber her , men de snakker bare spansk....det gar fremover med mine spanskkunnskaper sa jeg forstar mer og kan ogsa snakke litt selv na.

Jette og jeg gar godt sammen og sist helg dro vi pa tur igjen. denne gangen til Lago de Chapala som jeg har vart en gang tidligere. Vi overnattet i La casa de la abuela, dvs. bestemors hus...vi sa ikke noe til rodhette og ulven, men derimot en nydelig hage og store flotte rom med TV. Synes det er helt supert med TV pa rommet av og til..ser nemlig ikke TV i det hele tatt der vi bor. Tv en i stua virker ikke...og ellers er det kun TV pa mors og fars soverom.....
Vi koste oss i Ajijic ved sjoen, stor fest i byen denne helga med tivoli, musikk og fyrverkeri pa plassen ved kirken. masse mat og drikke a fa kjopt i boder langsmed plassen...i det hele tatt fargerikt!

Na er det bare en uke igjen pa "arbeid"....til neste helg drar jeg pa busstur til Mexico city og ferie med min datter Ingvild. Gleder meg.
Ser ogsa fram til a komme hjem til vinter og skiturer....og den flotte arbeidsplassen min.

Har sansynligvis leilighet i sikte like ved Leutenhaven...40kvm med balkong, utsikt over Nidelven, haper det ordner seg.

Kos dere med juleforberedelser og adventstid!

2 kommentarer:

  1. Huff, enda godt det ikke var mer som gikk tapt når man først skulle oppleve å bli ranet i Mexico!
    Har vært spennede å følge bloggen din, høres ut som du har hatt en fantastisk opplevelse. Velkommen tilbake til iskalde Trøndelag:)
    Håper vi høres i det nye året. Inntil da får du ha god ferie og GOD JUL!

    Hilsen Janne S.

    SvarSlett
  2. Hallo;)her er ribba kommet i hus,) mangel på ribbe i trøndelag. Velkommen hjem til trivelige trøndelag på nyåret. God jul!!!!!!

    Hilsen Steinar og &

    SvarSlett